بازی مقالات

چگونه بازی خود را در نمایشگاه ها معرفی کنید


به این نقد امتیاز بدهید

نمایشگاه ها، یکی از بخش های مهم بازار بازی هستند که حتی بازی سازان مستقل هم باید مد نظر داشته باشند. چرا که در این نمایشگاه ها شما می توانید مستقیما با مصرف کننده در تماس باشید و اطلاعات مردم نسبت به بازی خود را افزایش دهید. اگر در این حین بتوانید جایزه ای هم دریافت کنید که اوضاع کاملا بر وفق مرادتان خواهد بود. همه از جایزه گرفتن لذت می برند!

چگونه بازی خود را در نمایشگاه ها معرفی کنید

چگونه بازی خود را در نمایشگاه ها معرفی کنید

۱ – خبرنگارها به دنبال شما نمی آیند، شما به سراغشان بروید

خبرنگارها همیشه سرشان شلوغ است و مرتب در حال رفت و آمد هستند. با تمام اتفاقاتی که در یک نمایشگاه در حال وقوع است، حتی اگر آن قدر خوش شانس باشید که بتوانید وارد یک رویداد مهم شوید، باید این نکته را مد نظر داشته باشید که خبرنگارها احتمالا چیزی در مورد بازی شما نشنیده اند. حتی اگر بازی فوق العاده ای داشته باشید، آن ها گرفتارتر از این ها هستند که به سراغ بازی شما بیایند. شما هم احتمالا مشغول معرفی بازی خود به مردم هستید. احتمال وقوع یک ارتباط بین شما و خبرنگاران وجود دارد، اما نباید سرنوشت بازی خود را به یک احتمال واگذار کنید. 

پیش از شروع یک رویداد به سراغ خبرنگاران بروید. آن ها را از بازی خود مطلع کنید (نمونه هایی از بازی خود را در اختیار داشته باشید)، آن ها را دعوت کنید که به بررسی بازی شما بپردازند یا درباره آن صحبت کنند. بسته به وقت های آزادی که دارید، می توانید قبل از رویداد، بعد از رویداد یا اصلا در طی برگزاری آن یک قرار با این خبرنگاران بگذارید. این مکان می تواند غرفه شما یا هرجای دیگری باشد. 

از کجا به ایمیل ها دسترسی پیدا کنیم؟ اصلا از کجا می توانیم بفهمیم چه افرادی دعوت شده اند؟ سازمان دهندگان نمایشگاه معمولا یک فهرست در اختیار نمایش دهندگان مراسم قرار می دهند. در این فهرست نام ها و ایمیل ها گنجانده شده است. خودتان هم می توانید در شبکه های اجتماعی به بررسی برنامه های آتی این خبرنگاران بپردازید. به اینترنت بروید و ببینید در سال قبلی که این نمایشگاه برگزار شده چه افرادی حضور داشته اند. 

۲ – در دسترس بازیکنان باشید

در یک نمایشگاه، افراد زیادی به دیدن بازی شما می آیند. آن ها شاید عاشق این بازی شوند، شما را تحسین کرده و برایتان آرزوی موفقیت کنند. اما هم چنین بازیکنان بی روح زیادی هم در این مراسم ها حضور دارند که بلافاصله بازی شما را فراموش می کنند. 

یک روش راحت برای یادآوری بازی خود در ذهن این گونه بازیکنان این است که بعد از نمایشگاه، یک ایمیل برای آن ها ارسال کنید. ولی اول باید این ایمیل کذایی را پیدا کنید! کار راحتی است: اگر کسی به بازی شما ابراز علاقه کرد، بدون هیچ شرم و خجالتی از آن ها بخواهید آدرس ایمیل شان را به شما بدهند. اگر واقعا بازی شما را دوست داشته باشند، خوشحال می شوند هم چنان در جریان بازی شما باشند. در این لحظه می توانید از فرصت استفاده کرده و آدرس وبسایت یا صفحه استیم بازی خود را هم به آن ها بدهید. 

۳ – مردم از چیزهای فیزیکی خوششان می آید، یک گزینه فیزیکی برای ارائه داشته باشید

یک راه دیگر برای ماندن در ذهن بازیکنان این است که یک گزینه فیزیکی به آن ها بدهید. به این ترتیب، وقتی به خانه برمی گردند و محتویات کیفشان را خالی می کنند، دوباره به یاد شما می افتند. در این حالت این احتمال وجود دارد که با بقیه افراد هم درباره بازی شما صحبت کنند. 

این گزینه های فیزیکی می توانند هرچیزی باشند: مدال، استیکر، آگهی، … . کمی کار هنری دلپذیر بر روی یک طرف آن قرار دهید و بر روی طرف دیگر، راه های تماس خود را بنویسید. یک نکته مهم در مورد آگهی ها: تا جایی که ممکن است از متن استفاده نکنید. به این ترتیب اگر به یک نمایشگاه خارج از کشور می روید نگران ترجمه متون خود نخواهید بود. 

۴ – نمونه اولیه بازی خود را بر اساس نمایشگاهی که می خواهید بروید آماده کنید

بازی های مستقل معمولا در خانه ساخته می شوند، آن هم در حالی که روی کاناپه دراز کشیده اید یا پشت میز کامپیوترتان هستید. در نمایشگاه خبری از چنین حال و هوایی نیست. بازیکنانی که به نمایشگاه می آیند هر چه قدر هم حسن نیت داشته باشند، آن قدر وقت و تمرکز ندارند که تمام بازی شما را تجربه کنند. شما به یک دلیل مشخص به یک نمایشگاه می روید: که بازی خود را مطرح کنید. یک ویژگی مهم از بازی خود برای بررسی ارائه دهید. ارائه نسخه کامل و اولیه ای از بازی خود فایده چندانی ندارد. 

آن بخشی را اتتخاب کنید که بیش تر از همه دوست دارید نمایش دهید و برنامه خود را با محوریت این بخش آماده کنید. ما در نمایشگاه یوروگیمر (EGX)، برای بازی خود به نام فیگمنت حضور داشتیم. برای این بازی تصمیم گرفتیم تنها چند مورد از بهترین مراحل بخش های مختلف بازی را ارائه دهیم، می خواستیم میزان تنوع فیگمنت را نشان دهیم. به همین دلیل بخش آموزشی بازی را کلا حذف کردیم. این جمله آخر در نکته بعدی هم اهمیت زیادی دارد!

۵ – یاد گرفتن و به خاطر سپردن کنترل بازی ممکن است عذاب آور باشد، راحتش کنید!

در مورد نحوه کنترل بازی شما همیشه چند نکته وجود دارد که بازیکنان باید یاد بگیرند. ولی بازیکنان می خواهند بازی را انجام دهند، حوصله توضیحات طولانی شما را ندارند. فرآیند یاد گرفتن کنترل بازی را تا جایی که می توانید راحت کنید، نباید هیچ بازیکن بالقوه ای را از دست بدهید. 

فیگمنت یک بازی ماجراجویی است، این یعنی بازیکن باید نکات تعاملی زیادی را یاد بگیرد و به خاطر بسپارد. ما فکر کردیم بهترین راه برای آموزش کنترل بازی این است که بر روی یک برگه، دکمه های کنترل بازی را ترسیم کنیم و این برگه ها را در اختیار بازیکنان قرار دهیم. به این ترتیب اگر احیانا نکته ای را در مورد کنترل بازی فراموش می کردند، نگاه سریعی به برگه می انداختند و بازی خود را ادامه می دادند. 

این نکته برای بقیه افراد نظاره گر هم می تواند مفید باشد. اگر بازیکن در جایی گیر کند، آن ها می توانند با مشاهده برگه به او کمک کنند. 

۶ – واکنش جمعیت به میزان تاثیرگذاری شما بستگی دارد

انسان ها همیشه نسبت به انسان های دیگر واکنش نشان می دهند. بقیه افراد هم فقط پیروی می کنند. اگر توجه عده ای به یک مساله مشخص جلب شود، بفیه افراد هم جذب آن می شوند. اگر کسی آن مساله مشخص را نادیده بگیرد، بقیه هم همین کار را می کنند. 

برای این که غرفه خود را شلوغ نگه دارید، باید کنترل تمایلات افراد را در دست داشته باشید. اگر غرفه تان خلوت است و کسی به سراغتان نمی آید، خودتان به مردم پیشنهاد دهید بازی تان را امتحان کنند. اگر اصلا کسی آن اطراف پیدا نمی شود، خودتان بازی کنید. یک صفحه مانیتور روشن و فعال همیشه تاثیرگذارتر از یک صفحه خاموش عمل می کند. 

۷ – نمایشگاه ها شبیه ماراتون هستند

نمایشگاه ها خسته کننده هستند. همان اوایل روز شروع می شوند و تا اواخر بعدازظهر و حتی شب ادامه دارند، و برای چند روز اوضاع به همین صورت است. در حالی که قرار است برای چند ساعت در یک جای ثابت باشید، باید همیشه لبخند بر لب داشته باشید و چند پاسخ آماده برای پرسش های احتمالی آماده کنید. 

سخن را کوتاه کنیم: خودتان را آماده کنید. تا جایی که امکان دارد سعی کنید تنهایی به یک نمایشگاه نروید. استراحت کنید (میزان قدرت یک دستشویی رفتن یا قدم زدن در فضای باز را دست کم نگیرید) و با وجود این که کار بسیار سختی است، سعی کنید در مهمانی هایی که آخر شب ها در این نمایشگاه ها برگزار می شود شرکت نکنید. مردم جذب انرژی شما می شوند. کسی که با چشمانی خسته و پلک هایی سنگین در یک غرفه ایستاده است کسی را جذب نمی کند. 

امیلی ماول

منبع: Game Career Guide


دیدگاهی بنویسید

اولین دیدگاه را شما بنویسید

avatar
wpDiscuz
آرشیو