۵ (۱۰۰%) ۱ vote

سلام همسایه – Hello Neighbor

سازنده: داینامیک پیکسلز – Dynamic Pixels

سکو: مایکروسافت ویندوز، ایکس باکس وان، نینتندو سویچ، پلی استیشن ۴، آی او اس، آندروید

سال: ویندوز، ایکس باکس وان (۲۰۱۷)، مابقی سکوها (۲۰۱۸)

نقد بازی سلام همسایه

نقد بازی سلام همسایه

سلام همسایه کاری ناتمام در فضایی از ترس و وحشت است.

سلام همسایه فاصله زیادی تا خط پایان دارد، اما با ایده خاصی که دارد باعث می شود ارزش بازی کردن داشته باشد.

به شناخت همسایه‌تان بپردازید

کلیت و اساس بازی بسیار جذاب و هیجان انگیز است. همسایه جدیدتان چیزی را در خانه‌اش پنهان کرده است و شما شدیدا می‌خواهید از آن سر در بیاورید، بنابراین برنامه شما این می‌شود که دزدکی وارد خانه او شده و ببینید در زیرزمینش چه چیزی پنهان کرده است.

نکته مهم بازی سلام همسایه، هوش همسایه‌تان است.

یولیا واکروشیوا کارگردان تاینی بلد ناشر بازی گفته است که تمرکز بازی روی عمق ترس و هیجان مخفی‌کاری‌های آن است. اگر پیشنمایش‌های بازی را نگاه کنید بخش های اول رزیدنت اویل ۷ را به یادتان می‌آورد، که مردی کوهی و شکست ناپذیر شما را وارد جریان یک خانه مرموز پر از وسایل می‌کند.

نکته‌ی اصلی بازی سلام همسایه هوش مصنوعی این همسایه جدید است. واکروشیوا می گوید که ضدقهرمان داستان از هوش مصنوعی پیشرفته‌ای با قابلیت یادگیری بهره می‌برد که همراه با بازیکن هوش او پیشرفت می‌کند و از حرکات بازیکن چیزهای جدیدی یاد می‌گیرد.

ایده بازی این است، وقتی که شما برای پیدا کردن سر نخی از همسایه‌تان خانه را زیرو رو می‌کنید، او هم همین کار را در مورد شما انجام می‌دهد. هوش مصنوعی او رد شما و وسایلی که به آن دست زده‌اید را می‌گیرد و برایتان تله می‌گذارد یا کاری می کند بر اساس عمل و انتخاب‌های خودتان وارد مسیرهای مختلفی شوید. پیچیده و سخت به نظر می رسد و این جنبه از بازی چیزی است که به راحتی نمی توان در پیشنمایش‌ها نشان داد، از این قدرت و توانایی بازی نمی توان پرده برداشت مگر اینکه خودتان ساعت ها درگیر جریان دنیای بازی شوید.

راه حل هایی عجیب برای معماهایی معمولی

وقتی که همسایه شما را پیدا کند تعقیب‌تان خواهد کرد و فرار کردن از دستش مشکل است. این بخش را در پیش نمایش بازی ندیدیم اما در نسخه کوتاهی که برای نحوه بازی در اختیار داشتیم، با جهان سلام همسایه آشنا شدیم. وقتی که اطراف را می گردید نهایتا کلیدی پیدا می کنید که باید در چمدانی بگذارید تا بتوانید از در عبور کرده و بازی را ادامه دهید.

از این نظر سلام همسایه بدون ابتکار، ناتمام و کسل کننده به نظر می‌رسد، با وجود جلوه های تصویری و ایده منحصر به فردی که دارد. بازخورد چندانی ارائه نمی‌دهد در مورد اینکه چه چیزی به جریان بازی مرتبط است یا نیست، و پشت این ایده گذاشتن کلید در چمدان برای اینکه بتوانید در را باز کنید هیچ منطقی وجود ندارد.

وقتی که بالاخره توانستم به صحنه بعدی برسم، خودم را در حیاط جلویی دیدم. سعی کردم کلید را در سوراخ دری بیاندازم چون نمی دانستم واقعا باید چه کار کنم، کلید محو شد و برای همیشه آنجا گیر کردم.

این خطر نمایش بازی است که هنوز برای انتشار آماده نیست. ارائه نسخه های آلفا و ناکامل در وب سایت برای طرفداران مساله دیگری ست، اما فشار و انتظارات بسیار بالا می رود وقتی در نمایشگاه ای۳ و در کنار بازی‌های ایکس باکس همچون فورزا موتور اسپورت ۷، دریای دزدان، و ماینکرافت بازی‌تان را معرفی می‌کنید، با این نسخه پیشنمایش واقعا نمی توان درمورد سلام همسایه قضاوت واضحی داشت.

در کل ساعت های اولیه رزیدنت اویل ۷ بهترین بخش های بازی هستند و ساخت یک بازی به طور کامل بر اساس این نوع دلهره و هیجان مخفی‌کاری می تواند ایده جالبی باشد. این حس تنش و هراس با وضعیت خاص بازی ترکیب می شود، در کل شما کار بدی می کنید و دزدکی وارد خانه شخصی می شوید و کسی دوست ندارد در چنین وضعیتی گیر بیافتد.

میکائیل روگئو

منبع: Digital Trends

***

پیشنمایش بازی سلام همسایه:

دیدگاهی بنویسید

avatar